27 april 2010

Vaknade tidigt idag, hade skit i magen och huvudet så jag låg kvar i sängen. Fick reda på att min favorit lärare har varit med om en olycka idag! Jag skickade ett sms till han för att fråga om han fortfarande levde och det gjorde han! Yippie! Han svarade att vi ses på tisdagslektionen så det betyder att jag har lite sovmorgon på fredag.

Vad har jag gjort hittils idag?
Jag ha sovit, pluggat lite på naturen så nu ska jag bara lägga in bilder och göra så att det ser ut som en faktaartikel men det gör jag i skolan på tisdag. Det känns jävligt gött att ha gjort det för jag var ju lite orolig att jag inte skulle hinna men det gjorde jag ju nu! Ja det är väl det ända som jag har gjort idag, det är ju ganska tråkigt att bara vara hemma när mamma och syrran är på jobbet/praktiken hela dagarna.



En ful bild på mig :P

FREDAG 23/4-10

Försov mig imorses men som tur var så hann jag till kundpasset. Idag hade jag en herrklippning.Han ville ha en ganska svår frisyr men det gick bra i alla fall.


Så här kan man säga att jag klippte men istället för att luggen
ska stå uppåt så, så ville min kund ha backslick.

Torsdag 22/4-10

Vaknade och var ganska trött i morses! Men när jag väl kom till salongen blev jag pigg och glad. Det var längesen jag var på salongen nu, kul och träffa alla igen!
Mamma kom och jag färgade hennes utväxt, idag tog vi ett steg ljusare färg än vad vi brukar, blev faktiskt bra! För drygt ett halv år sen så permanentade jag mammas hår och du har det blir en utväxt kan man säga så idag, istället för att föna så det blir lockigt plattade jag det, mamma blev jätte fin!
Sitter och är inne på datorn medans jag väntar på att Älsklingen ska komma till mig!


Emma (jag) & Alexander<3

21 april 2010

Idag, onsdag har jag haft tid att göra mycket. Har pluggat lite, solat, och fixat med mitt fotoalbum. Nu tänkte jag att jag skulle ladda upp lite bilder från Elviras tjejkväll!


Det blev pizza, tårta och spel!


Det blev Upp till bevis. Jag och Maria var ett lag!


Johanna och Sandra var ett lag.


Elvira, Mimmi och Sofia var ett lag.



Malin och Emmy var ett lag, dom vann!


Mimmi och Sofia spelade ord pittipanna


Den här bilden får avsluta, Elvira har sitt öra på Sofias bröst! Haha

20 april 2010

Är hemma hos Älsklingen nu så det blir inga bilder från Elviras tjejkväll idag heller men ska försöka att ladda upp några imon för då har jag nog lite tid över.
Idag var jag faktiskt duktig! Jag, Cicci och Sofie gick runt Nolhagaberget, vi gick inte hela rundan men nästan, var helt slut nästan när jag kom hem, för Sofie har så långa steg så när hon går fort så får jag nästan springa, haha det är ju bra men det var jobbigt!
Ska börja gå ut och gå eller springa minst tre gånger i veckan om ni är sugna får no gärna följa med för det är ju roligare att gå med någon som man kan prata med.














17 april 2010

Good morgon!
Vaknade ganska tidigt idag men låg kvar i sängen en ganska lång stund.
Pratar med Alexander i telefonen och det kommer nog bli ett långt samtal...

God natt!

Kom hem från Kors för ca en timma sen, idag var det inte så kul för jag hade ont i huvudet och magen. Men nu känns det bättre.
Ska snart ringa min älskling och sen blir det sängen. God natt!


Onsdags lektionen

I onsdags fick vi en uppgift som vi inte hade gjort förrut. Först skulle vi föna till en Rocka Billy frisyr och sen skulle vi lägga frisyren med curler och clips, tyvärr tog jag inga bilder men tänkte ladda upp några bilder från nätet som har lite Rocka Billy stil.




Killig Rocka Billy frisyr.


Elvirs hade Rocka Billy frisyr.


Vi tjejer kan även ha lite Rocka
Billy frisyr, det är faktiskt
ganska populärt bland unga tjejer
till fest.

Stena Line - Danmark

Här kommer några bilder som jag tog igår när jag praktiserade på Stena Line, dom är inte så roliga men skit samma, jag laddar upp dom ändå.


Hemma åt jag lite frukost innan jag åkte till Gbg. När vi kom till båten
fick vi frukost, så här såg min frukost. Jätte gott var det!


Michelle och Sofie i Danmark i en livsmedelsaffär. Gissa vad vi
skulle göra där^^,


Haha det fanns HM i danmark, vi gick in och det kändes som om att
vi var i Sverige.


Utanför en klädaffär stod det massa ben med snygga byxor på, lite
coolt faktiskt.








16 april 2010

God morgon!^^
Vaknade hemma hos min Älskling idag och gick upp strax innan sex. Gjorde iordning mig, åt frukost och sen gick jag till bussen.
Nu sitter jag i datasalen och idag ska vi snacka om EU.
Igår praktiserade jag på Stena Line med Michelle och Sofie. Det var jätte kul! Sitter ju i skolan så jag laddar upp några bilder när jag kommer hem sen.




13e april 2010

Grattis Johanna och Daniel, kan inte fatta att ni har varit tillsammans i ett år och en månad! Är jätte glad för eran skull!
Sitter och lyssnar på Gunnar. Imorses mådde jag inte bra, grät till och med, vet inte varför det bara kom. Men jag åkte till skolan ändå. Det känns ganska bra, men ändå inte bra :P.
Ikväll blir det Älsklingen en stund.





11e april 2010

Väntar på att Alexander och Daniel ska komma tillbaka från "turkboden". Sen blir det film och mys.
Idag har jag inte gjort så mkt, bara tagit det lugnt, färgat Alexanders hår och gått fram och tillbaka till maxi.
Imon blir det skola igen, det ska bli rätt skönt att komma tillbaka så man kommer in i rutinerna igen och så får man ju träffa alla igen och det är ju kul!
Nu blir det film och mys med Älsklingen och Daniel^^





10e april 2010

God morgon!
Igår var jag på Surf and turf och på Åkanten med alexander, Daniel och Daniel. Sen kom även två från lödöse, men dom hade inga legg så dom fick inte komma in. Men jag Alexander och Daniel tog varsin cider ändå.
Imorses fick jag ett mms av Johanna. Hon är på idolaudtionen i Göteborg.


Johanna Peter och Mimmi. (Mms:et jag fick av Johanna)

8e april 2010

Idag är ingen vanlig dag utan det är den mest underbaraste tjejens fördelsedag! Grattis Elvira och hoppas att du fick en bra födelsedag! Du är bäst och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!


En bild på Johanna Elvira och mig hos Alexander för ett tag sen.
GRATTIS ELVIRA!

6e april 2010

Idag blev det att gå upp halv nio och sen åka iväg vid nio med Alexander och Tommy för att besikta Tommys bil i Ulricehamn. Vi kom väl hem vid halv ett, då gick jag till Maxi och mötte Louise för att fixa hårfärg. Sen gick vi hem till mig för att färga.
Först gjorde vi en avfärgning och sen var det meningen att lägga i en brun färg men vi hoppade det för det blev faktiskt bra, bara de att nu ska vi lägga massa slingor (bleka slingor). Tog en förebild men ingen efterbild så det blir inga bilder idag tyvärr.






5e april 2010

God morgon!
Idag är det helgdag, och det betyder att det inte finns så mycket att göra. Jag ska i alla fall träffa Alexander idag och han ska sova hos mig!
Igår efter släktkalaset gick vi ner till stan och träffade Viktoria, Sandra, Kristoffer, Oscar och Elvira. Sen blev det lite kortspel med pappsen och sen sängen.
Drömde värsta läskiga drömmen i natt, jag drömde att det stod en man i vårat rum! Det var skiit läskigt för det kändes så verkligt!! Sen drömde jag även att Alexander hade varit otrogen så när jag vaknade i natt kände jag att jag hade gråtit i somnen. Fyy!


4e april 2010

Sitter och väntar på att alla gäster ska komma. Idag blir det släktkalas för mig, det bler smörgåstårta och sen till efterrätt blir det mammas hallon cheesecake!
Pappa, Johanna, Daniel och jag har precis städat hela lägenheten, så nu är det rent.
Träffade min lilla Älskling förrut det var mysigt, och imon blir det ännu mysigare för då ska han sova hos mig!


En bild på mig från igår på min 18 årsdag!

Igår kväll med tjejerna!

God morgon! Är lite bakis efter igår, det blev en hel del! Först gick vi till PC och drack lite cider och lakrisshot. Sen skulle vi då gå vidare till Gretas men vi sket i det. Så vi gick till Karisma istället. Egentligen var det 20 där igår men vi kom in i alla fall!
Det var jätte kul, vi dansa drack och rökte! Det kunde inte bli en bättre kväll med sina tre bästa kompisar!


Här kommer lite  bilder från igår kväll på krogen med mina tjejer!


Sara och Jag på Karisma!


Jag Sara och Frugan (Josefin) på Karisma!


Josse Sara och Lollo på dansgolvet på Karisma!


Min underbara Sara! Tack för att du kom ändå! När du kom blev
allt bättre!! <3


Josse och jag, Jag dricker min favvo drink: Rosa Pantern! Tack
älskling för att du tipsade mig om den, den var skiiit god!


Det blev inte många kort på alla fyra, den här var typ den bästa.
Tack tjejer för en jätte rolig kväll! :P

Snart blir det Göteborg med tjejerna!

Efter frukosten tog jag och Johanna på oss kläder och gick ner till mamma. Johanna skulle sälja gt och jag skulle hämta några grejer som jg glömde att ta med mig igår.
Sen blev det maxi och sen åkte jag och pappa och lämnade Johanna och Daniel i Närsbo.
När jag kom hem från det lade jag mig i hängmattan på balkongen. I början läste jag lite ur min bok som jg ska läsa i svenskan, sen somnade jag. Jag vaknade av att Sara ringde mig...

När jag sedan gick in igen såg jag att jag hade fått lite färg i ansiktet.
Sitter nu vid teven och väntar på atta Sara ska ringa eller smsa mig! Hoppas att allt löser sig!! <3


Jag när jag ligger och myser i hängmattan.

3e april 2010 Min födelsedag!

Idag fyller jag 18 år! Jag hoppas att det blir super kul ikväll med mina tjejer, vi ska ju som sagt åka till Göteborg och gå på krogen, hihi!


Nu på morgonen fick jag ett present kort av pappa och eftersom det är
påskafton idag också så fick jag ett påskägg!


Presentkortet var på Thumbs trafikskola. Eftersom att jag ska försöka
ta körkort så var det ju TOPPEN!






IMON GÄLLER DET TJEJER!

Imon gäller det! Då blir det utgång med Sara, Josse och Lollo. Jag fyller arton och vi ska till PC och sen vidare till Gretas som ligger på Drottninggatan i Göteborg. Jag längtar så att jag nästan inte vet vad jag ska ta mig till! Hahha.
Så imon kommer Sara till mig vid fyra och då ska vi göra oss iordning och sen tar vi sju tåget till Göteborg.
God natt alla! Vi hörs väl imon!

FREDAGSMYS

Fredags mys med pappa, Johanna och Daniel. Det blev tacos, godis och Hans och Hennes. Mysigt!


Ett halvt dukat tacos bord med Daniels suddiga hand, haha.


Pappa hade gjort det mysigt med påskliljor och fotoskenlampa.





Lekte med söta Wilma idag!

Här kommer lite bilder från tidigare idag när jag lekte med Wilma medans Älsklingen fixade med bilen.


Wilma lekte lite med Musse, då passade jag på att ta lite kort.


Haha det ser ut som om att Wilma tar Musse i rumpan och att han njyter
om det, haha riktigt så var det inte.




Hahha den här bilden är nog den sötaste bilden va! Så söt!

2e april 2010

Vaknade hos Alexander idag, mysigt var det.
Här kommer hem bild på Malins hår efter att jag blekte det. Det är taget för bara några minuter sen och det är hemma i mitt kök. Det kanske inte syns så jätte bra men skit samma.


Lite ljusare blev det allt.

1e april 2010 APRIL APRIL!

Malin var min modell igår, tog lite bilder undertiden men glömde att ta ett på resultatet men ska försöka göra det nästa gång jag ser henne.


Ca 1 cm utväxt


Innan jag gjorde något med det.


Haha gullungen med en hätta på huvudet.


Drog massa slingor ur hättan.


Sista bilden, snart kommer en bild på resultatet.




RSS 2.0