Onsdag den 21 juli 2010

Hej på er!
Sitter äntligen hemma och tar det lugnt. Har hållt igång hela dagen. Började att jobba halv sex i morses, slutade klockan ett då jag gick hem och duscha. Sen träffade jag Ella. Vi gick på stan, vi gick bland annat till gina! Sen kom även Alexander, Daniel och Wilma.
Vid fyra tiden åkte vi och badade i Gerdsken och nu är jag hemma och tittar på tv.


Köpte en ny nitväska på Gina.


Fyndade även några smycken på Ur & Penn


Här är en bild på den tröjan som jag köpte i lördags efter att jag hade
varit på salongen och gjort slingor på Johanna.











Städat färdigt!

Så nu har jag kommit hem från stan. Har varit på salongen och städat, det gick bra, bara lite varmt men som tur var så hade Anna ställt ut på fläcktar som jag satte på och då blev det mycket skönare.
Ikväll blir det nog att åka och bada med lilla Amanda. Och sen ska jag umgås lite med Johanna när hon har kommit hem från jobbet. Puss & Kram


Söndag den 18 juli 2010

Sitter framför teven och tittar på Paris Hilton nu BFF, hahah så jävla löjligt är det!
Jag, Johanna och Daniel kom hem ganska sent igår, vi tittade lite på tv och sen lite efter att pappa kom hem från våran faster så gick vi och lade oss.
Vi vaknade tolv idag så nu kan jag inte klaga på att jag inte har sovit ut, för det har jag nu! Känns riktigt skönt faktiskt!
Snart ska jag och Daniel åka till salongen, jag ska städa och han ska hjälpa mig och Johanna ska åka och jobba på willys.


Lördag 17 juli 2010

Fy vad jag har haft tråkigt idag. Först gick jag upp vid halv tio, eller först blev jag väckt av Alexander och sen gick jag upp och åt frukost osv. Sen åkte jag ner i piss regnet för att göra slingor på Johanna på salongen. Det var väl det roligaste som har hänt hittills idag. Sen har jag även träfcfa Filip, Daniel och Mimmi och snackat lite med dom.
Och sen vid tre åkte jag och pappa till Willys för handla av Johanna och sen åkte vi även till öb och Maxi. Så nu sitter jag här framför datorn och dricker ett glas juice.




Hemma igen

Har precis målat naglarna. Sitter och tittar på Mamma mia och ska snart gå och lägga mig för jag är faktiskt ganska trött.
Imon blir det att slinga Johannas hår och sen ska jag träffa ellinore, hon sa förut att det skulle bli fint väder så vi ska nog åka och sola och bada men sen nu för en stund sen så sa pappa att det skulle regna imon så vi får se hur vi gör.


Äntligen Fredag!

Heej!
Gud vad härligt att det är helg nu. Har jobbat på Luna i en vecka nu. Jag tycker att det har funkat bra men det är rätt långtråkigt när det inte finns något att göra.
Ska snart dra ner till stan för att träffa Ellinore och sen även Amanda. Ikväll blir det väl  ta det lugnt, är ju rätt trött. Och sen imon vid elva så ska jag göra slingor på Johanna på salongen så det blir ju inte direkt någon lång sovmorgon. Men det blir det garanterat på söndag :D.


Ska snart träffa denna underbara tjej!

Onsdag den 14 juli 2010

God kväll :)
Sitter och tittar på sex and the city samtidigt som jag bloggar lite.
Idag har jobbat. Idag var det första dagen som jag var ganska trött, de andra dagarna har jag faktiskt inte varit så trött men idag kände jag mig jätte seg.
Efter jobbet åkte jag hem till mamma, duscha och sen gick jag med Celine till maxi för att köpa blekning. Sen gick vi hem till mig och började. Jag klippte henne också.

Nu ska jag snart sova, känner inte för att sova men får väl hoppa i säng för jag ska ju jobba imon :P.




Tisdag den 13 juli 2010

Hej på er!
Sitter hemma hos mamma och bloggar lite. Jag och Johanna är nämligen här för att städa så just nu har jag en lite paus.
Idag var det SVETTIGT på jobbet, så det gällde att dricka mycket vatten och tänka positivt. Men det gick ganska bra ändå.
Ska fortsätta med städningen nu! Lägger nog upp ett inlägg sen ikväll när jag har kommit hem till pappa igen :P


YSTAD

Måndag den 12 Juli 2010

Har precis duschat efter en lång och svettig arbetsdag. Sitter nu vid datorn och chillar lite. Snart ska jag ta bussen hem till Alexander, ska sova hos honom idag!

Idag fyller min lilla syster Johanna år!! GRATTIS!!






BILDER FRÅN YSTAD!








God natt alla!


Ett minne för livet kan man säga



Glömde lägga upp en bild på mig och Johanna på den gamla brandbilen från Ystad. Det kan man säga att det är ett minne för livet. I våran familj gillar vi Wallander verkligen jätte mycket.

Söndag den 11 juli 2010

God kväll!
Har precis kommit hem från en lekstund med Johanna och Jennifer. Vi satt och myste i parken och så fick vi för oss att spruta med fontänern på varandra, haha skit kul var det fast det blev ganska kallt när vi skulle cykla hem sen.
För några timmar sen hade vi även kalas för lilla Johanna, hon fyller nämligen 17 år imon så vi hade kalas idag. Det blev smörgåstårta, jordgubbstårta, öl, vin och kaffe, MUMS!
Imon blir det min andra arbetsdag på Luna. Först ska jag antagligen köra fram och efter som jag inte vet hur man ska göra riktigt så är jag faktiskt lite nervös. Och sen ska jag även köra truck "på riktigt". Men det ska bli kul!




Tog den här bilden från Jennifers blogg, hon har nog även redigerat den.
(Vi bjur på denna bild, haha man ser ju inte klok ut!)

Fredag 9 juli 2010

Heej!
Idag var det första dagen på sommarjobbet. Det gick faktikst jätte bra och det var jätte kul! Så jag längtar lite till nästa vecka då jag ska jobba mer!
Ska snart åka till Alexander, ska vara hos honom hela helgen så det blir nog inga inlägg i helgen.


Sista dagen i Ystad

Då var det då slut på resan. Vi gick upp tidigt för att packa och börja städa. Sen när vi blev klara åkte vi och lämnade nyckeln och sen åkte vi till en jätte mysig strand. Där solade vi och badade. Fast vid tolv åkte vi för Johanna frös och sen ville vi även äta thai buffe. Vi gick även runt  lite på en loppmarknad. Jag hittade ett fins silver armband, kan visa någon dag ;)




Wallander tur med en gammal brandbil!

Sitter här igen i en utav de röda fåtöljerna i lägenheten i Ystad. Idag har vi ju varit i Kivik. Sen efter det tog vi det lugnt och sen vid kvart i åtta så gick vi ner till torget, där det var opera visning på den stora tv-skärmen för att sen hoppa på en gammal brandbil som skulle ta oss runt i Ystad och visa oss några ställen som visas i Wallander filmerna.



Detta torget är med i Wallander- Hämnden.


På detta hotellet satt Kurt och Linda Wallander och åt middag i en
utav filmerna.



I det fönsret som är ovanför dörren, där bodde Wallander innan
han köpte ett hus vid havet.


Tisdag den 6 juli 2010 YSTAD!

Tjena Snyggingar!
Igår skrev jag ju att vi var på en resturang och drack öl och cider. Och sen skrev jag ju att jag hade bilderna på mobilen, men då skojade jag med er, hade dom visst i kameran.


Så här såg det ut på nästan varje gata i Ystad



Somersby cider - jätte god!


Snart läggdags!

Sitter åter igen i en utav de röda påtöljer som finns här på rummet i Ystad. Tittar lite halvt på teven samtidigt som jag sitter med datorn och bloggar.

Vi har precis varit på stan och gått runt lite och letat efter en mysig resturang. Efter en ganska lång vandring hittade vi en Kina resturang (har bilder på mobilen som jag laddar upp när jag kommer hem). Pappa tog en öl och jag och Johanna fick varsin cider. Det var jätte mysigt.
Resturangen låg precis vid ett torg, på torget var det en stor uppblåst tv-skärm. I Ystad mellan den 5-11 juli är det nämligen Opera festival, och vi tror att de visar olika operor på den stora tv-skärmen, lite häftigt!

Nu ska jag ge datorn till Johanna och sen ska jag ringa Alexander och säga god natt och sen blir det sängen! Ha det bra så länge!



Måndag den 5 juli 2010

Sitter framför datorn efter en dag på stranden. Det var strålande sol idag så vi åkte tidigt iväg till stranden. Idag åkte vi lite längre till en strand som hette Löderup, en lite mindre strand men den var jätte mysig!
Om en stund ska vi dra ner till stan kolla runt lite, kanske köpa en glass eller ta en öl eller cider på något mysigt ställe.






GOD NATT

Ska om en liten stund gå och lägga mig. Det ska bli jätte skönt att sova för jag har typ varit trött hela dagen. Och sen har jag varit lite ledsen för att jag har varit ifrån min Älskling. Egentligen så passade det inte så bra att åka ifrån han men det finns inget att göra år det nu. Längtar till torsdag då jag får se han igen!

Har suttit och tittat på en bra film här i Ystad i kväll, Definitely, maybe. En kärleks film som handlar om en kille och hans kärleksliv, väldigt bra!


Jag älskar dig!

Söndag den 4 juli Åker till Ystad

Helloo!
Sitter nu i Ystad och tittar på en film. Idag vaknade jag bredvid Alexander, vi vaknade av att pappa ringde och sa att dom åker snart. För idag åkte vi en lång bilresa till ner till Ystad som ligger längst ner i Sverie, i Skåne. Först åkte vi runt lite, åt på en pizzeria, och åkte en snabbis till havet och tog ett dopp, eller jag och Johanna badade i alla fall, pappa tyckte det för kallt. Det var faktiskt skönt i vattnet!








Lördag den 3 juli 2010

Vaknade med Älsklingen idag! :D Vi åt frukost och gjorde iordning oss, sen cyklade vi till tarzanbadet för att sola och bada. Elvira och Malin skulle kommit men när dom väl var på väg så var vi tvungna att åka för jag skulle jobba, städa på salongen och Alexander hade lovat Johanna att handla hos henne innan klockan två.

På kvällen blev det grillfest hemma hos Emma! Det var jätte trevligt. I början var det sol på baksidan men sen senare blev det skugga, det var ganska skönt! Vid tio stack vi ner till Ängabo badet för att bada! Det var jätte skönt, men det var bara det att det fanns massa knott! Usch!







Shopping!

Igår när vi gick på Maxi för att titta på present till Emma hittade jag tre styckna naglack som jag tyckte var lite fina. Och sen var dom så billiga också så jag passade på.


Ett blått, lila och ett rosa!


Har aldrig haft blåa naglar så igår målade jag både händerna och
fötterna blåa, lit coolt!

Fredag 2 juli 2010

God morgon!
Hann inte skriva några inlägg igår så jag kortfattar lite nu vad som hände.
Först åkte jag och träffade Elvira, Malin och Filip. Vi gick till Ekudden och låg och sola och bada, eller det var ju bara jag och Elvira som bada! Sen gick vi till maxi för att kolla på present till Emma, efter det cyklade jag hem och sen kom Alexander.


När vi var på Ekudden så hade Filip och Malin med sig smällare,
dom kastade vi i vattnet! En gång skvätte det ganska mycket :P





RSS 2.0