HÅRVISNING

Här kommer några bilden som togs backstage från Josses kamera från visningen.






27 november 2010

Hejsan! Sitter hemma hos Alexander och väntar på att han ska komma in, han gick ut och rökte precis med en kompis som kom förbi en snabbis.
Idag gick jag upp tidigt för att sen ta halv elva tåget till Göteborg för att kolla på Ciccis, Sofies och Julias visning som dom skulle ha i skolan foajé idag! Det var jätte bra, alla frisyrer var jätte coola! Jag kommer att visa bilden när jag får tillbaka min kamera :P
Imon kommer Sophia till stan. Vi ska fota. Imon blir det Februaribilden. Jag ska ha brudklänning på mig, det kommer att bli sviin kallt! :O
JAG VILL HA SOMMAR!!

Underhållning - Army of Covers




Bilder från visningen

Alla modeller hade sex ombytten. Jag visar bara den första om gången där dom hade svarta kläder för att de skulle vis kläderna och sminket. Alla frisyrer är gjorda av frisörerna på Ptetie och sminket gjordes av Nora och Hanna (makeupstylist) som också jobbar på Petite. Nora gör även naglar.


(Hon med det långa håret gjorde jag också)










Min ena modell

Jag gjorde ju två modeller men jag hann aldrig ta kort på den ena men jag hann ta på den som jag gjorde först. Jag gjorde massa olika lockar med locktång, hårnålar och pinnkam.




25 november 2010

Idag var det dags för den stora dagen för alla på Petite! Det var dags för årets höstshow. Jag hade tagit ledigt hela dagen men jag fick reda på att vi skulle prova studentmössor idag så jag åkte till skolan för att göra det och även för att fixa mina naglar.
Anna ringde mig precis när när gick från skolan och skulle precis hoppa på spårvagnes. Hon frågade om jag ville göra två modeller till visningen för Frida var sjuk. Jag sa att jag skulle vara i Alingsås halv ett och att jag kunde gå direkt.


Så här såg jag ut.

20 november 2010

God morgon.
Cicci, Sofie, Josse och jag skulle ju åkt till Ullared idag vid sju. Men det snöade så Cicci som skulle köra ville inte köra när det var så halkigt.
Men jag får hitta på något annat.
Är jätte sugen på att shoppa så jag får väl se om jag åker till stan en snabbis.



UPPSÄTTNING

Förra vecka gjorde vi också uppsättningar. Den som jag gjorde då och den som jag gjorde idag är ganska lika men ändå inte.





Till den här använde jag min utredningborste, tuperingkam, massa vax
och massa hårsspray!

(Suddiga bilder, men har tagit dom med min mobil med en dålig kamera :P)

18 november 2010

Hej alla!
Sitter och pluggar på färgboken. Vi ska typ göra som en lathund med färg. Har skrivit allt som jag ska ha med ska bara skriva in allt på datorn och sen hitta någon bok som jag kan ha :P.
Idag har vi haft hantverk. Vi gjorde uppsättningar.





Jag använde två gummiband, masså hårnålar, en volymmaster och en
utredningsborste.

Kvällen

Ska snart dra ut och träffa Jennifer en snabbis! Väntar bara på att hon ska smsa och att Johanna ska sminka sig :P.
Efter städningen träffade jag och Johanna Elvira, Emmy, Sophia och Josse. Vi satte oss på Mangiamo och fikade. Tog en latte och en chokladboll! MUMS!!
Sen ringde mamma och frågade om jag och Johanna ville handla åt henne för hon mådde inte så bra så vi åkte hem och väntade på att mormor skulle komma och hämta oss, sen åkte vi till maxi.



Saga bebisen!

14 november 2010

Sitter hemma hos pappa och väntar på att Johanna ska komma hem då vi kan dra och städa på salongen. Har inte gjort så mycket idag men sen ikväll blir det farsdag mys med pappa och Johanna.
Igår sov Alexander och Wilma hemma hos mig, Ella var även här på kvällen men hon åkte hem sen! Vi låg bara och slappade i soffan och tittade på tv.
Ifredags på kvällen var jag med Emilia! Vi åt middag hos hennes moster, hon klippte mig och jag färgade håret på henne. Jag skulle egentligen klippa henne men klockan blev så mycket så vi sa att vi tar det en annan dag :P hon är ju här i ca 3 veckor till så vi har ju tid :P

Nu ska jag kolla lite på tv och sen dra och städa på salongen :P PUSS





Hittade några gamla bilder på mig och Elvira, det var lite mer än ett år sen som vi tog dom här bilder.

2 november 2010

Har precis varit pch fikat med Johanna och Linnéa på Mangiamo. Det är ett väldigt mysigt ställe, men jag gillar det fortfarande inte. För det första är dom jätte sega att göra kaffe, vi stod i kö jätte länge och sen när det väl var våran tur så fick vi nästan panik för att det tog så himla lång tid! Men det var gott i alla fall. Sen för det andra så har jag fått höra av en kompis att när det en gång kom in en som satt i rullstol med sin assistent, de skulle fika, då säger ägaren att "Vi serverar  inte såna som den här"! SÅ jävla idiotiskt!!

1 november 2010

Kom precis hem från Stures! Har varit och bowlat och käkat med alla på salongen. Jätte kul var det!
Tidigare idag har jag haft en körlektion, varit med Johanna, Ella och Mimmi. Känns bra att äntligen prata med Ella igen efter allt..

Tänkte att jag skulle lägga mig nu! Ha det!




RSS 2.0