27e mars 2010

God morgon!
Vaknade hemma hos Daniel idag, min lilla systers pojkvän. Igår klippte och färgade jag Ingelas hår så det var därför jag sov där.
Bråka med Alexander igår :( han gjorde en dum grej men sen gjorde han även en gullig grej. Johanna sa att jag skulle gå ut på trappan utanför ytterdörren. Då hör jag att han står uppe vid busshållsplatsen och så går jag in igen.
Sen går jag ut en gång till och då kör han iväg och då kommer även Daniel ut och då säger han: Vad är det som ligger på trappan??
På trappan låg en bukett med röda rosor och ett kort. Han hade skrivit jätte gulligt på kortet! Jag blev jätte glad. Johanna skrev till Alexander att han skulle vända och det gjorde han och vi blev vänner.


En bild på rosorna och kortet som jag fick av min älskling!


26e mars 2010

God morgon!
Vaknade hemma hos Alexander idag, han körde in mig till stan vid halv sju. Sen tog jag halv åtta tåget till Göteborg.
När jag hoppade av tåget i morses så träffade jag Moa, vi lekte massor när vi var små, det var lite kul att få prata med henne.
Ikväll blir det att åka hem till Daniel och klippa Ingela och sen blir det mys medans Daniel och Ronny tittar på ishocky.

Sitter nu i datasalen och har samhäll, sen blir det försäljning och service och till sist hantverk.


Emma Andersson

Bilder från mässan

Eftersom att jag är hemma och inte har något speciellt att göra så tänkte jag att jag skulle passa på att ladda upp lite mer bilder från frisörmässan.


Bilder från Swarschkopf visningen.


Swarschkopf


Swarschkopf


Swarschkopf


Swarschkopf



25e mars 2010

God morgon!
Vaknade idag och kände mig lite febrig, så jag smsade Anna och skrev att jag inte kommer idag. Gick och lade mig igen direkt efter det, somnade om och sov till 11 och sen halv sov jag till ca. 14.
Nu sitter jag vid datorn och försöker få igång högtalarna till datorn, dom verkar inte funkar och jag som ville lyssna på musik!





24e mars 2010

Nu var det ganska längesen jag skrev. Har varit med Älsklingen och så har jag varit ganska trött. Men nu är jag pigg för när jag kom hem så gick jag och lade mig och sov en timma, jätte skönt!
Om bara några minuter kommer Alexander till mig, vi ska mysa bara han och jag, det ska bli kul för det var ganska längesen vi gjorde det.
Hade Sandra som sling modell i skolan idag, först gjorde jag en blondertvätt och sen gjorde jag lite ljusare slingor på henne, hon blev nöjd men det skulle kunnat bli bättre.


En bild från en utav visningarna på mässan

Väntar på lektion

Sitter i datasalen med Cicci, Sofie och Sophia. Jag och Sophia väntar på att naturen ska börja och Cicci och Sofie väntar på att Gunnar ska komm så dom kan börja sin lektion lite tidigare.

I denna vecka i skolan är det miljöveckan. I foajén kan man få sina naglar målade, bli sminkad och så kunde man smaka på några fruktdrinkar. Det fanns bla. en jätte god drink med hallon och en med kiwi mm. Så jag tog receptet och så har jag och Sofie planerat att på påsklovet ska vi ha ett litet cocktailparty hemma hos mig! Jag ska bara snacka med Mami först men eftersom jag är arton så kanske det går bra!


23e mars 2010

God morgon!
Gick upp lite senare än vad jag skulle idag, men jag hann till bussen i alla fall. Idag var det sånt där äkligt väder, regn och lite blåst, inte alls kul. Så jag tog mammas strålfors paraply som inte är så jätte litet, men jag blev inte blöt och det var ju bra.
Tisdag är det idag, det är den jobbigaste dagen i veckan, vi har fyra lektioner plus att vi har idrott och den ligger sist, den börjar klockan tre och slutar halv fem. På idrotten idag ska vi simma i Valhallabadet. Det ska bli lite kul faktiskt för jag och Sofie har bestämt att vi ska stanna kvar och basta och bada i kallbadet och ha lite spa! Så jag har med mig hårinpackning som jag ska ha i håret medans jag bastar.

Efter skolan ska jag träffa Mimmi en snabbis och senare ska jag kanske träffa Alexander, men detr beror på om inte han ska fira sin mamma ikväll eller inte.




Hemma hos mamma igen

Är hemma hos mamma nu och väntar på att Alexander ska komma. Tog en snabb dusch precis, det var skönt att få svalka ner kroppen lite.
Nu ska jag locka håret men först kommer några fina bilder från mässan igår.


På mässan fanns även många montrar med naglar. Det fanns människor
som satt och gjorde jätte häftiga naglar. Det fanns en utställning, här
kommer några bilder från den.


Dom här var dom ända som man skulle kunna tänka sig att ha men dom
andra var ju bara så häftiga!


Dom här var riktigt fina tyckte jag!


Det var väldigt mycket naglar som hade med havet att göra.




Detta var sista bilden på naglar.





God Morgon!

God morgon alla glada!
Sitter hemma hos pappa och har precis ätit frukost. Det är nog första gången jag går in och skrivet ett inlägg så här tidigt på morgonen, om jag ska till skolan. Hade lite tid över så jag tänkte att jag skriver ett kort inlägg nu på morgonen. Idag har jag bara två lektioner, gud vad skönt för jag är ganska trött. Sen efter skolan åker jag hem till pappa för hämta mina grejer sen cyklar jag ner till mami.
Och sen kommer Alexander till mig!!

God natt!

God natt alla söta människor! Nu ska jag sova. Längtar till imorgon för då kommer min Älskling till mig och han ska sova hos mig! God natt!






Bilder från frisörmässan 2010

Här kommer lite bilder från Frisörmässan idag. Laddar inte upp alla idag, laddar upp dom lite då och då, såna dagar som jag inte har så mycket att skriva och visa kanske.


Cicci, Sofie och jag. Sofie med sin fina nya frisyr. Cicci och jag blev
jätte chockade, men det blev skit fint! Eller hur?


På mässan fanns det jätte coola glasprydnader som såg ut som naglack
och läppstift, jätte coola verkligen!


En till bild på glasprydnaderna. Och så lilla jag i bakgrunden.


Kul bild på Cicci, Sofie och mig. Alla har lite smått roliga miner!


Det fanns även en rakhörna där dom rakade med riktiga rak knivar.


Det fanns massa docker med coola frisyrer.


Cicci diggade den här frisyren, den var jätte fin!


Det var som en fläta som såg ut som blommor, det kanske inte
syns på bilden men så var det.


En till cool frisyr.


Yttligare en till cool frisyr.


En bild på Sofie när hon skulle föna sin låda. (Sista bilden idag, laddar
nog upp några fler imon, har rätt många bilder till:).





Kom precis hem

Kom precis hem från mässan i Jönköping. Gissa vad, jag kom in, det var inga problem! Vi kom lite innan det öppnade så vi fick sitta vid cafét lite innan.
Klockan tio fick vi komma in. Vi började att kolla runt lite i dom olika montrarna. Loreal, Matrix, TIGI och massa blev märken inom frisör och naglar var där. Det var verkligen jätte kul ska bannemej gå nästa år också även om inte någon av mina kompisar tävlar!
I slutet av dagen så stod vi och väntade på resultatet för årskurs 2, gissa vem som ställer sig tät jämnte mig!? Bobby! Han är en ytav mina frisöridoler. Sen såg jag även Hon Johanna som var med i Ensam mamma söker.
Bilder från mässan kommer senare ikväll.

21e mars 2010

Good Morgon!
Klockan är nu halv sju och jag är ny duschad och redo att äta min frukost. Om en timma kommer Sofie och Albin och hämtar mig och då drar vi till Jönköping för att gå på Frisörmässan. Jag hoppas verkligen att det löser sig annars lär jag ju få panik! Jag har med mig kameran så det kommer väl upp lite bilder sen ikväll.
Ni får ha det så bra och hoppas ni får en bra söndag!





God natt!

Det blev inget på stan och ingen plajan, men det blev kortspel och monopol i stället med Amanda, Jennifer och Ella. Sen senare på kvällen skulle vi gått på en fest hos Elin men det blev inte så, vi träffa Alexander, Daniel och Martin istället.
Vi gick till Bonbon och då kom även Elvira och Maria förbi och Daniel (en annan Daniel). Så tack alla för en trevlig kväll och nu längtar jag bara till nästa helg då det blir bubbelpoolfest hemma hos Älsklingen förhoppningsvis. Egenltigen ville Alexander och Daniel att vi tjejer skulle följa med nu ikväll men jag ska ju upp till jönsköping imon så det skulle ju inte funka så bra. Jo det kommer nog att lösa sig imon med biljett och allt, det hoppas jag i alla fall!
Puss och God natt!


Lite bilder från kvällen på stan med Ella, Jennifer och Amanda


Sitter i bilen och väntar på Alexander och Daniel


Sötnosen Ellinor!




Drar till stan

Nu ska jag strax, om några minuter dra till Jennifer och Amanda. Vi ska gå lite på stan och sen blir det kanske en promenad till plajan för lite mys i den fina solen.
Ha det!!


Nu drar jag till stan!


Vad *** ska jag göra!?

Seriöst, jag hittar ingen lösning till imon. Jag har mailat till Marcus som är manager på mässan i jönköping och jag har även ringt honom men det var fel nummer så jag fick aldrig tag i honom.
I morses ringde i alla fall Eva, hon sade det med att man var tvungen att ha med sitt bamba kort, och sen skulle hon även fråga när hon var där nere för hon är där i dag och antagligen imon med.
Så jag hoppas verkligen att det löser sig för jag vill verkligen följa med, annars vet jag en grej som jag göra, jag kanske kan åka hem till min Älskling och vara med honom!??





20e mars 2010

God morgon alla glada!
Vaknade hos min älskade pojkvän idag, det var mys, fast det var int så mysigt att bli väckt av lilla Wilma vid åtta men det gjorde inget för jag blev faktiskt ganska pigg.
Sitter nu hemma hos pappa och ska snart käka en pizza. Sen blir det att leka med Amanda och Jennifer, det ska bli skit kul för det var länge sen man lekte med dom, speciellt Amanda! :P

Jönköping inställt

Igår skrev jag ju att jag skulle till Jönköping på frisör mässan, men nu är jag jävligt osäker på om min lärare har anmält för hon svarar inte på sms som jag skickar till henne. Det känns ju lite onödigtatt åka upp till Jönköping med Sofie, Albin och Cicci och sen kommer jag inte in, vad ska jag göra då?
Och sen ska vi andra tydligen betala bensinpengar så det kommer ju verkligen vara onödigt om jag inte kommer in! Fan!

19e mars 2010

God morgon! Vaknade samtidigt som Älsklingen idag, men när han åkte så somnade jag om igen, hade mensvärk idag med och mådde jätte illa så jag somnade om och vaknade igen vid ett då Johanna och Malin typ kom hem.
Nu sitter jag här och dricker mitt te, ska snart göra mig två mackor med makrill *MUMS*! Sen blir det att cykla hem till pappsen och sen ikväll åker jag med bussen till Alexander.


Bild på muffinsarna som jag bakade igår! Bakade även vita med
hallon och blåbär med men kameran dog innan jag hann ta en bild.

*** vad tråkigt jag har!

Ni kanske märker att jag har tråkigt idag, skriver onödiga inlägg hela tiden, haha!
Vad fan ska jag göra tills klockan fyra då min Älskling kommer till mig!? Jag kanske kan baka?? För det är ju alltid bra att ha även om jag vet att det kommer att bli upp ätit idag men ändå.
För igår när Martin och Daniel var här så när vi drack kaffe så hade vi inga kakor eller något gott alls, lite tråkigt!


Gammal bild på muffins jag bakade för några veckor sen!




Längtar!

Åh vad jag längtar till söndag! Då ska jag, Cicci, Sofie, Albin och kanske Frida åka upp till jönsköping och gå på frisörmässan som är på Elmia. Det ska bli jätte kul.
Men vi är ju inte bara där för att titta på Mässan utan Sofie hon ska tävla i SM, det ska även Linda och Julia från min klass göra, Lycka till till dem! LÄNGTAR!!!

18e mars 2010

God morgon, eller God dag, klockan är ju faktiskt snart två.
Vaknade vid kavrt i sex när Älsklingens klocka ringde, men sen somnade jag om och det gjorde Alexander med! Jag vaknade sen igen kvart sju utav av att Alexander säger: "Fitta, Fitta!", han har försovit sig och det är inte lite heller utan en hel timme. Jag gick upp med honom för jag var tvungen att kissa och då kom något väntat...

Skulle egentligen varit på salongen idag men när jag gick och lade mig igen efter att Alexander hade åkt så fick jag världens mensvärk så jag skickade ett sms till Anna och skrev att jag inte kommer idag.

Nu ska jag hälsa på Saga och mina grannar i Petville på FB, hörs senare!

Vaknade precis!

Gud vad härligt det var att sova en timma! Det var exakt det jag behövde. Sitter nu och fortsätter att leka med Saga på Petville på FB, perfekt om man inte har något att göra, gå in och städa hos sina grannar, haha tänk om man skulle göra det i verkligheten!
Alexander och jag bestämde att han inte skulle komma och sova hos mig idag men nu ångrar jag mig för jag har jätte tråkigt och så saknar jag han skiit mycket!


forts. 17e mars 2010

Spelade precis Petville på FB, ska nog lägga mig i sängen snart för jag känner mig lite trött, sen klockan fyra blir det dags att gå ner till tvättstugan och tvätta!





17e mars 2010

Vaknade jämnte Älsklingen idag!
Åkte med halv åtta pendeln idag och det var hur mycket folk som helst, för direkt tåget var inställt så alla kom till pendeln men som tur var så fick Sofie, Karin, Cicci och jag varsin plats i alla fall.

Idag är det onsdag så då är det Fördjupning A som gäller. Egentligen skulle jag haft Filip som färgmodell men han kunde inte så jag fick färga min herrdocka istället. Det blev 2A, med andra ord en blåsvart färg, och sen är det meningen att jag ska bleka lite slingor så det kommer fram lite ljusare blå. Under tiden färgen verkade klippte Cicci mig, det behövdes verkligen så det var skönt att få bort allt det som var slitet.


Naturkunskapen

Sitter och gör ett "kostkoll" test på naturen. Det går ut på att man ska skriva in vad man äter till frukost, lunch, middag och mellanmål. Och sen när man är klar så får man reda på om man äter nyttigt eller inte, och sen kan man även få reda på om man är i risk för fettma eller anorexia. Det ska bli spännande!




forts. 16e mars 2010

Nu börjar lektionen gå mot sitt slut och sitter och väntar på att Gunnar ska hjälpa mig med att göra det allra sista på min artikel sen är jag klar och då blir det bamba med Cicci och Sofie. MYS!

16e mars 2010

Vaknade när Älsklingen skulle åka till jobbet, gick på toaletten och sen gick jag och lade mig igen.
Klockan ringde sen halv sju och skulle gå upp sju men så blev det inte, utan vakna och kolla på klockan och då var den tio i åtta och jag skulle cykla hemifrån kvart över åtta så jag fick stressa lite.
Sen när jag skulle låsa upp min cykel som stod i cykelförådet så låsnar mitt nyckelband och jag hittar det inte, jag skiter i att leta för jag hade ju lite bråttom. Sen när jag cyklar vid lendahl så kan jag helt plötsligt inte trampa, jag tittar ner på hjulet och ser att mitt nyckelband sitter fast i hjulet! Så jag gick gå/springa till stationen.
Jag hann i alla fall till tåget.

Nu sitter jag i samhällskunskapen och väntar på Gunnar. Idag ska jag göra det sista till min artikel om bloggar sen blir det även svenska, natur och idrott.

Efter skolan ska jag nog åka med Alexander och Martin till Borås för att hämta några grejer men det beror på om jag slutar tre eller halv fem.
Nu ska jag fixa min artikel, får se om jag hinner skriva igen innan lektionen är slut!





forts. 12e mars 2010

Slutade för en stund sedan, då jag hade försäljning och service. Nu sitter jag i Cicci och Sofies klass och väntar på att dom ska bli klara så vi kan gå ner till bamba och äta tacosbuffé! När jag läste det blev jag faktiskt jätte glad. Även om jag vet att när man får tacos i skolan blir det alltid aså grisigt och så smakar det inte som det gör när man gör tacos hemma. Men jag är ganska hungrig så det var väl därför jag blev så glad och sen var det väldigt länge sen jag åt tacos!





 

 


12e mars 2010

Vaknade jämte Älsklingen idag, det var jätte mysigt men det var en sak som inte var så mysigt, båda vaknade vid halv fyra och somna om och sen vakna igen massa gånger. Kan inte fatta att jag orkade gå upp och åka till skolan men det orkade jag för nu när jag sitter i datasalen så är jag ganska pigg!
Håller på att skriva min artikel om bloggar nu, det går väl så där. Har massa innehåll men jag vet inte riktigt på vilket sätt jag ska skriva och om mitt innehåll duger. Det blir säkert bra, ska prata med Gunnar om vad han tycker om min artikel.

Nu har jag då samhäll, sen är det försäljning och service. Och sen det bästa av allt, på hantverken sen i eftermiddag ska vi ha egen hårvård! Det ska bli jätte kul för jag ska bli ljus! Ska nog färga botten och sen göra massa ljusa slingor i hela håret. Hoppas att det blir bra för jag är väldigt sugen på att vara lite ljus nu, det är så somrigt och jag vill verkligen ha sommar nu!






10e mars 2010

Vaknade jämte Älsklingen idag, det var jätte mysigt!
Började halv nio med Fördjupning A, fortsatte med att klippa herrdockan.
Pratade lite med Eva idag, inte kul..

Sitter nu och ska snart spela lite Petville, ett spel på facebook. Det är jätte kul!





9e mars 2010

Var hos tandläkaren idag för att laga en tand, den här gången gick det mycket sämre för nu gjorde det mer ont och jag blev mer svullen, kunde knappt prata och när jag skulle röka och dricka från min vattenflaska så kände jag inte ciggen eller vattenflaskan när dom nuddade min mun! Så jag gick hem istället för att åka till skolan.
När jag kom hem så gick jag och lade mig med en drick yoghurt och sedan somnade jag till Vänner.

När jag vakna sen igen så hade svullnaden och bedövningen gått ur så då kände jag allt igen, men det gjorde fortfarande ont i tanden. Sen kom Johanna, Viktoria och Malin hem för att äta och då spelade vi även kort.

Nu ska jag börja spela Petville för första gången på facebook, sen hoppas jag att Älsklingen kommer till mig!





7e mars 2010

Vaknade hemma hos min underbara pojkvän idag. Först vaknade jag klockan sju utav att Wilma vakna och att Alex mamma kom upp och hämtade henne.
Sen somnade jag om och sen vaknade jag vid åtta igen och då halvsov jag typ till nio och då vakna även Alex..

Vi gick upp, åt frukost,"sov middag", åkte in till stan för att lämna Wilma och sen träffade vi Johanna, Daniel och Daniel.
Sen vid halv sju städade jag och Johanna på salongen, det gick bra.

Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, sen blir det lite teve och sen sängen, det ska bli gött att sova för har ju vaknat så tidigt de senaste dagarna.


När vi träffade Johanna, Daniel och Daniel åkte vi till Plajan och gick ut
på sjön och tog en cigg. Mysigt! (en bild på min söta syster!)

6e mars 2010

Vaknade vid nio utav att Linnea smsade till mig av misstag, och så hade jag även fått sms från Älsklingen så då svarade jag på det och då ringde han upp mig, vi pratade lite och så skulle både försöka sova lite för klockan var ju bara nio.
Men jag kunde inte somna om så jag gick upp och gjorde iordning en riktigt stor frukost: fil med musli, jucie, pucko och en smörgås med ost och paprika, hur gott som helst!

Älsklingen kom och hämtade mig vid tolv då åkte vi till sjukhuset för att hämta medicin till hans dotter Wilma. Sen åkte vi till hans syster Cissi för att sedan åka till stan och träffa Alexanders biologiska föräldrar och hans lillebror som bor i Borås. Sen blev det middag och sen senare på eftermiddagen åkte jag, Alexander och Wilma hem till Hol. Där blev film och mys!





5e mars 2010

Sitter hemma hos pappa och har precis ätit räkor, det var jätte länge sen vi åt det så det var jätte gott!
I skolan idag började jag med försäljning och service, Tomas Eklöf kom till oss och hade föreläsning om försäljning. Han kommer från Grazette of Sweden, han var jätte trevlig och man kunde verkligen lyssna på honom för ibland kan det ju bli så ibland att om man lyssnar på någon så länge att man "dagdrömmer", inte lyssnar och kanske tänker på annat men det gjorde inte jag i alla fall.

Efter lunchen kom Daniel och Tobbe, jag klippte Daniel. Det tog lite längre tid än vad vi hade räknat med. Fick fråga Linda ganska mycket för det var ju första gången vi hade herrmodeller i skolan så det var ju inte så konstigt.
Efter Daniel kom pappa, han skulle också vara min modell idag, det gick mycket bättre med pappa för då kunde och visste jag lite mer hur jag skulle klippa.


Här klipper jag Daniel

Just det, glömde ju berätta att i morses så hade jag det jätte mysigt med min fru! Vi åkte med halv nio tåget tillsammans och då skulle vi vara i gbg tio över nio och båda började tio i tio så Josse kom med den underbara idén att vi skulle sätta oss på Espresso House och äta frukost.


Frugan min på Espresso House!







senare den 4e mars 2010

Var på salongen idag. Hade jätte mycket att göra på förmiddagen, fick skälja ut färg, ta ut spolar från en permanent, schamponera kunder mm.
Under hela eftermiddagen smsade jag med Elvira, hon skrev att hon hade slutat och då kunde inte jag svara direkt men när jag gjorde det så skrev hon att hon var i stan och då var klockan runt halv ett så då smsade jag och frågade om hon ville äta lunch med mig. Och det ville hon, så istället för att svara på smset så kom hon in till salongen och hämtade mig!
Vi gick hem till henne och kokade ris, fixade iordning en jätte god sås och värmde lite kött som Elvira och hennes familj hade i kylskåpet. Det var jätte gott!








4e mars 2010

Sitter hemma hos Elvira och har lunch rast. Är på salongen egentligen men så kom Elvira med en idé om att vi skulle gå hem till henne och äta. Så nu väntar vi på att riset, köttet och såsen ska bli klart! Det ska bli hur gott som helst för nu är jag hungrig, åt ingen frukost idag pga att jag inte orkade gå upp i morses så jag hann inte det.









3e mars 2010

Idag är det exakt en månad kvar till jag jag fyller 18! Yeeaahh! Gud vad jag längtar, det ska bli så gött att kunna gå ut på korgen, bestämma lite mer öber mig själv och att kunna köpa cigg till mig själv om det skulle vara så. Så typiskt att jag håller på att sluta och då fyller jag snart 18 och kan köpa själv, skiit!

I skolan idag hade vi bara en lektion, fördjupning A. Per från Goldwell var där och hade föreläsning om Goldwells färger, blekning, toning mm. När han var klar städade vi lite mer nogrant än vanligt i salongen och sen fick vi sluta. Då var det dags för lunch, det stod pizza på menyn. Sofie ochh jag hade tur som fick varsin pizza bit för när vi skulle gå och hämta igen så fanns det inga kvar, det fanns bara fisk och potatis och sen hade dom tagit in köttbullar! Jätte konstigt, som tur var så var inte jag så hungrig men ändå, dålig stil att dom inte sparar den gosa maten till oss frisörer.












1e mars 2010

Idag är det min och Alexanders två månads dag! Grattis till oss!!


Älsklingen och jag precis efter att vi blev ihop den 1 januari

28e februari 2010

Igår fyllde min underbara mormor 65 år! Grattis till henne! Igår var vi hemma hos oss och fikade med kakor och tårta. Det var Mamma, jag, mormor, Johanna, Daniel och Alexander. Det var jätte mysigt.

Vaknade idag med Älsklingen. Vid halv tre städade jag på salongen med Elvira och sen klockan fem åt mamma, mormor, Lars, Eva, Johanna och jag på Lindgrens här i Alingsås.
Egentligen skulle ju morfar vart med igår när vi fikade, och idag skulle det bara vara vi andra på Lindgrens som skulle fira mormor. Maten var jätte god verkligen. Både jag och Johanna beställde in kysklingrätten, den var JÄTTE god! Mums!


En lite suddig bild på Mormor, Johanna, Mamma, Lars och Eva på Lindgrens.








RSS 2.0