VINTER




29 December 2010


Vaknade hemma hos pappa idag med Alexander och Johanna. Vi åt frukost, chillade lite framför teven och sen drog vi till mamma. Eller jag drog till mamma och Johanna, Alexander o Maria skulle ner på stan. Sitter vid datorn och ska snart gå ner till tvättstugan igen.
Förut bytte jag lakan, till dom som jag fick av mamma i julklapp! Så här blev det:



NEW YORK




MYSKVÄLL

Igår vad Elin, Filippa, Elvira, Emil och Sebastian hemma hos oss. Vi kollade på film och hade jätte mysigt.








27 December 2010

Hej på er!
Har varit i Göteborg och shoppat med Sara idag! Det var jätte kul och jag hittade faktiskt lite grejer :D





Halsbandet fick jag av Elvira i julklapp :D
Klänningen ska jag ha på nyår och resten köpte jag för skoj skull :P


KUSIN BARN


På Julafton fick jag träffa mitt första kusin barn. Lilla Astrid. Hon vad hur söt som helst!






25 December 2010

Sitter hemma hos Älsklingen och väntar på att Emilia ska komma med pizza till mig, Alexander och Daniel. Det blir en mumsig Margarita till mig!
Nu sitter jag vid Alexanders dator och installerar alla sims2.

JUL AFTON!

God jul till alla!
Fick sovmorgon idag, det var skönt! Sen blev det jul frukost med mamma och Johanna. Nu har mormor kommit nu väntar vi bara på pappa och morbor Lars! Då blir det fika, julklappar och sen Kalle Anka! Senare ikväll åker vi till våran faster för att fira jul med den sidan av släkten.





ME
















23 December 2010

Idag är det dan före doparedagen! Vaknade hemma hos alexander av massa barn. Vi skulle passa Wilma och sen hans systers tre barn. Det gick bra faktiskt.
Har precis badat och snart ska jag fortsätta att göra iordning mig.

Cicci var här för en stund sedan för att hämta sin kamera. Och så bytte vi julklappar, detta fick jag av henne:



Nageldekorationer som man både kan ha på naglarna och sen ett lim så man
kan ha pärlorna på kroppen också! Skit coolt! Nu vet jag hur jag ska sminka mig
till nyår!
Sen fick jag även en lite body butter från body shop och sen 2 toblerone! Mums!


22 december 2010

Sitter hemma hos Alexander och väntar på att han ska komma från duschen. Jag har färgat håret på honom och sen ska jag även klippa honom. Sen blir det Morden i samhamn (eller vad det nu heter).
Imorgon är Alexander ledig så då blir det mys med han och sen ska vi även passa Wilma och 3 av Alexanders systers barn.

FINDUS & SAGA



JULMYS

Snart kommer tjejerna på julmys! Förberedder för fullt!



18 December 2010

Vaknade utav av Johannas kompis, Viktor. Han var i köket och gjorde ordning frukost och smällde i skåpen och klampade runt som en jävla idiot! Fast som tur var så var inte klockan så mycket, den var snart tio.

Har varit och handlat med pappa inför mitt julmys som jag ska ha här hemma idag med några kompisar. Det blir tomtegröt, glögg, pepparkakor och GODIS! :D

Tänkte ladda upp några bilder från Cicci, Sofies och Julias visning som var den 27 november. Har fått tillbaka kameran nu.





JULIA

Idag kom Julia med en ny frisyr. Nu har jag ingen förebild på hennes hår men det kan jag fixa en annan gång men så här ser hon ut nu! Hon ser verkligen ut som September! Skit häftigt var det!!





15 December 2010

Idag var jag i skolan på Drop in passet. Jag var värdinna så jag stod i kassan och hjälpte till lite i salongen. Jag, Cicci, Sofie och Julia har en julklapps lek. Vi skriver alla fyras namn på en lapp. Sen får vi dra en lapp och det namnet som står på lappen, till den ska man köpa julklapp. Julia och Sofie fick varandra och då tog jag lite kort.


Sofie och Julia

14 December 2010

Idag var det då min andra dag på praktikveckan. Då kom min gamla goda vän Sara! Jag gjorde först folie slingor på henne i hela håret. Hon vill bli blond så vi gör steg för steg. Sen gjorde jag en violett toning på henne och sen klippte jag henne :P





13 December 2010

Idag var det min första dag på praktik veckan. På morgonen kom Elin Apell till mig och gjorde slingor i hätta som hon hade fått i julklapp av sin syster. Sen klippte jag henne också.
Sen på eftermiddagen kom Malin och färgade håret och klippte sig.


Du är ju så snygg Malin!

12 December 2010

God morgon alla solstrålar!
Vaknade bredvid Älsklingen och lilla Wilma idag! Dom kom hem till mig i och sov över. Igår blev det bara mys framför teven.
Snart, idag kommer Ella till oss. Vi ska fota för sista gången till kalendern idag. Eller egentligen är det inte sista gången för vi har ju framsidan kvar men idag ska vi fota sista månaden och då ska Ella vara modell.

Sen kommer även Basra, Mona och Johanna! Då ska vi fota ännu en gång. Fast nu är det mitt eget arbete. Vi har en kurs som heter Estetiskt verksamhet, Foto, där har vi en uppgift att vi ska ta kort på någon eller några med ett tema och sen ska vi även här göra iordning håret på modellerna. Lägger nog upp några bilder från den sista uppgiften. Kalender från bilderna får ni se sen när hela kalendern är helt klar!






11 December 2011

Idag vaknade jag av att Johanna och Elvira pratade. Men jag somnade om till typ elva då frukosten väntade på mig. Johanna hade gjort iordning två mackor! Jätte gulligt av henne :D Tack syrran!
Snart åker vi till stan och sen ska vi köra Johanna till Daniel och gissa vad?! JAG SKA KÖRA! Förra gången jag skulle köra Johanna så gick det inte så bra så vi får hoppas att det går bättre idag!

Vid tre kommer Alexander och Wilma till mig så detta är nog det ända inlägget för idag.


Johanna och jag i Ystad i somras!

Varför ska just jag vinna??

Jag läste på Kenzas blogg för en stund sen om en tävling om 2 biljetter till ELLE-galan 2011. Jag tänkte att jag skulle delta! Om du har tur så kanske det är dig jag tar med om jag vinner ;)
Varför ska en rolig tjej från Alingsås vinna de här biljetterna tro? Jo, jag tycker att det skulle vart kul att få bjuda med min bästa vänn på något för en gång skull. Hon har tagit med mig till Ullared, modevisningar och massa bio! Så nu är det min tur! Det skulle vara ett minne för livet om man fick åka på någon gala!

http://loreal.feber.se/

9 December 2010

Heejheej :P
På morgonen idag hade kort fest. Först skulle man göra en valfri läggning på en valfri dam docka. Sen efter det skulle man planera att klippa in en utav våra damdocka och sen skulle man börja klippa. Jag var ju sjuk förra gången då dom började så jag hann bara med läggningen och planeringen av klippningen.





INNAN UTKAMNINGEN



RESULTAT


8 December 2010

Hejsansvejsan!
Har precis badat med Ella. Och snart blir det mat med mamma. I dag mådde jag mycket bättre så jag åkte till skolan. Först hade vi Drop In och sen efter lunch hade vi hantverk igen. Egentligen skulle vi ha kort fest men så fjäskade vi med Eva sp vi fick ha egen hårvård! För mig blev det lite mörkare och lite brunare.


Bilden är lite suddig. Men det var den bästa!




Som ni märker är bilderna väldigt dåliga. Jag har tagit från mobilen och den
har ju inte världens bästa upplösning :P Men det får duga!

6 December 2010

Idag vaknade jag med ont i halsen, ont i huvudet, jätte förskyld och feber! Så jag stannade hemma idag. Jag sov till ett då jag gick upp och åt lite risgrynsgröt.
I helgen har jag varit med Ella och Alexander. Jag kände redan i lördags när jag städade på salongen att jag inte mådde så bra. Så jag tog det bara lugnt resten av dagen och sen även i går, söndag. Det ända vettiga som jag gjorde i helgen var att städa på salongen och sen gå på bio med Alexander.


ULLARED!

Heej!
Var på Ullared med Ella, hennes mormor, morfar och lilla syster i onsdags. Det är köpte jag bla:













Jag köpte egentligen lite mer saker men det gick inte att ladda upp alla bilder :P



RSS 2.0