Börja träna!

Så nu har mamma fixat tillbaka så att jag kan börja träna på Sportlife igen! Det ska bli kul faktiskt! Och det är även bra för om jag ska kunna arbeta som frisör länge, för man sliter ju väldigt mycket på rygg och axlar så nu ska jag i alla fall börja träna två gånger i veckan och sen ska jag nog höja till tre gånger i veckan när jag har kommit in idet. Så nu får ni ringa eller smsa om ni vill träna med mig! För jag tycker i alla fall att det är roligare att träna med en kompis, för då kan man prata och umgås samtidigt!




Ordning & reda

Eftersom det inte är något sol och bad väder idag så passar jag på att städa i mitt rum och även tvätta. Det är ju bättre att städa och tvätta när inte vädret är så fint än att göra det när det verkligen är fint väder!
Känner mig faktiskt riktigt duktig, har redan hunnit med att tvätta några maskiner, städat mitt rum, sytt ett par taihts som hade gått sönder och plockat lite i lägenheten, och klockan är bara tjugo över två :P

Ikväll kommer Alexander, om det blir finare väder så ska vi kanske åka och ta ett kvällsdopp som vi har gjort de  senaste dagarna. det är så mysigt och så är det mycket varmare i vattnet på kvällen, det är bara att dyka i :D


Bild från mitt första dopp med Ellinore!

Tisdag 29 juni 2010

Hej!
Gick upp tidigt idag för att sen ta nio tåget till Gbg med Josse, Linn, Louise och Jessica. Först tåg vi då tåget till Gbg, sen tog vi spårvagnen till Saltholmen och sen åkte vi vidare till Vrångö med båten. Sola och bada där hela dagen, mysigt var det!!
Jag hade smörjt in mig jätte noga men ändå brände jag mig lite, så tänk på det när ni är vid havet att ni smörjer in er JÄTTE noga!
På hemvägen köpte vi glass på båten för sen väntade en lång resa hem med buss och tåg och sen cykel!





EMMA ARE IN LÖVE!

Tidigare idag när vi var i stan så gick vi in på Gina. Och då hittade jag min älsklings jacka! Har velat ha den sen den kom ut första gången men den tog ju slut så himla fort, så jag köpte den idag! ÄNTLIGEN! :D



Tänkte visa en väl använd tunika i sommar :P

Måndag 28 juni 2010

Hejhopp!
Idag har jag varit lite på stan och shoppat både en present och en grej till mig själv. Sen blev det UMD och sen blev det Sandbadet med Johanna och Ellinore. Daniel kom även dit sen!






Sandbadet, Gerdsken.

.

Tittade precis igenom bilder från kameran och då hittade jag några söta bilder på Saga.




22 juni 2010

Heej!
Idag har jag varit på min första dag på Luna, eller idag, imon och på torsdag så har jag truck kurs. Idag gick vi från åtta till fyra, vi hade MASSA teori. Vi såg på film, läste i teoriboken och så gick vi även ut på lagret och tittade lite. Så nu ska jag plugga lite hade jag tänkt för teoriprovet är redan imon :O!


Teori...


UT MED JENNIFER!

Har precis varit och ätit pizza med Jennifer! MUMS! Nu har jag packat badväskan för jag och Jennifer ska gå till Gerdsken och bara mysa men så skrev hon på msn precis att jag skulle ta med mig badkläder ifall det är så att vi får för oss att bada, så som vi gjorde flera gånger förra sommaren.




20 juni 2010

Hej!
Idag har det inte hänt så mycket. Det var sista dagen på potatisfestivalen idag. Jag, Alexander, Emmy och Johanna gick lite och kollade. Köpte två sjalar och ett par leggings. Det var så billigt så jag passade på :P.

Nu sitter jag och typ inte gör något, har precis varit och städat på salongen och är ganska trött.


Sjalarna kostade 40 kr/st men om man köpte tre så fick man de för 100
kr så jag köpte två och Johanna köpte en.


Legginsarna kostade 98 kr


Jag tyckte dom var lite fina!

BILDER FRÅN IGÅR

Hahha det var visst inte så många bilder från igår. Vi filmade typ bara och jag har inte lärt mig än hur man lägger in videos på bloggen. Men jag hittade en bild på mig, Alexander och Filip när vi var ute på balkongen.


Jag, Alexander och Filip igår innan vi gick till stan. Om ni undrar så är
bilden tagen innefrån och vi står ju på balkongen.

19 juni 2010

Tjeeena!
Blev väckt av en väldig "mysig" pojkvän idag, klockan åtta! Var jätte trött så när han gick för att åka iväg för att fiska så somnade jag om. Sen vaknade jag igen vid tolv och gick upp och åt med Ellinore.
Nu sitter jag och skulle egentligen laddat upp några bilder från igår på Potatisfestivalen men kameran var urladdad så jag måste ladda den först. Jag sitter vid dator och pysslar lite och i bakgrunden har jag på teven med Viktoria och Daniels bröllop. Tittade lite förut när vigseln var, började nästan gråta, är lite känslig när det gäller dop och bröllop och sånt.


Tänkte va lite skäck och ladda upp en bild (från google) på Viktoria
och Daniel. GRATTIS!

18 juni 2010

Hej!
Fick frukost på sängen av min kära mor idag. Hon ska på fest på hotellet med jobbet idag så jag skulle fixa hennes hår innan hon åkte till jobbet. Så hon kom in till mig halv åtta.
Sen vid tio klippte jag Helené på salongen.
Här kommer några bilder från igår när vi var och tittade på Erik Grönvall.







17 juni 2010

Hejhopp!
Sitter och väntar på att Ellinore och lilla Emo ska komma till mig. Då ska vi gå en liten promenad och sen kanske blir det så att vi lägger oss och solar lite.
Ikväll blir det Erik Grönvall på Stora torget här i Alingsås. Det ska bli nice! Träffa alla söta männiksor!





Glömde nog ladda upp de bilder som jag och Jennifer tog för ett tag sen.

FAVORITER!





16 juni 2010

God morgon!
Var verkligen jätte trött när jag vaknade i morse! Men till slut kom jag upp.
Idag är det fint väder så jag och Elvira ska gå och sola. Sen ska jag och Johanna till UM och sen vid fyra ska jag färga mammas hår på salongen.
Ikväll kommer älsklingen till mig! Har saknat honom så det ska bli mysigt!





Maria!

Sitter och väntar på att Maria ska sluta jobba. Hon kommer hit, då ska vi äta snabbt och sen ska vi åka och bada! Och sen har jag en överraskning till henne. Skriver vad det är sen, för hon kan ju gå in på min blogg och se :P




Emma + Maria = BÄST!

15 juni 2010

Hejhoppgummisnopp!
Vaknade vid fem idag tillsammans med Älsklingen! Han tog på sig sina kläder som vanligt och sen lade han sig och pussade på mig som han alltid brukar göra. Sen skulle han gå på toaletten, och sen hörde jag honom igen och då kom han tillbaka och ville pussa på mig mer! Jätte mysigt var det!

Idag är det fint väder! Så jag tänkte att jag lägger mig på balkongen nu nån timme tills Maria smsar mig när hon har slutat jobba. Får se om jag hinner att lägga upp något senare inlägg, annars får ni ha det bäst!

14 juni 2010

Hello!
Vaknade hemma hos pappsen idag, det blev inte så fint väder så jag låg kvar i sängen. Vid tolv åkte jag hem till mamma, duschade och gjorde mig i ordning. Vid två ett ringde Josse mig, hon hade städat färdigt så då undrade hon om vi kunde gå på stan och titta på ringarna nu istället. Jag skyndade mig men efter en halv timme var jag färdig och redan nere i stan.

Älsklingen sov ska sova hos mig idag! Det blir att hyra film och bara ta det lugnt. Han ska ju jobba imon och det kan vara rätt skönt att ta det lugnt.



NYA KLÄDER!

Efter att jag och Ella hade varit vid gerdsken så åkte vi in till stan. Jag shoppade b.l.a


Klänning/tunika från Gina Tricot


Linne/tunika från Gina Tricot


Vita shorts från Gina Tricot.

13 juni 2010

Hello!
Vaknade halv tolv utav av Alexander ringde. När vi hade lagt på så såg jag att det var fint väder då sa jag till Ellinore att han skulle upp och att vi skulle åka till stranden. Men när vi väl kom till Gerdsken så var det massa moln. Så vi åkte in till stan istället, fick lite pengar av mamma så jag passade på att köpa lite sommarkläder, tänkte att jag visar upp dom sen!
Vi har precis ätit Peter Pan pizza och nu ska vi snart dra ner till stan igen för Ella ska hem och jag ska träffa Alexander. Hörs senare!




12 juni 2010

God dag allihopa!
Vaknade hemma hos Alexander idag. Först vaknade vi vid sju för det var då lilltjejen vaknade. Alexander gick upp strax efter det, men jag låg kvar i sängen och somnade om och vaknade sen igen halv tio. Sen gick jag ner och gjorde iordning frukost som jag sedan tog med mig upp. Vi fortsatte att se filmen som vi hyrde igår: Hannibal Rising, vi hann inte se klart hela men det var inte alls lika bra som den andra som vi såg häromdan.

Sitter nu i sängen och tittar på Förhäxad och så har jag en sovande Ellinore bredvid mig så jag passade på att skriva ett snabbt inlägg om dagen.
Tidigare var vi lite på stan.
Träffade Viktoria och Agnes, blev jätte glas att se Agnes för henne har jag inte sett på skit länge, typ sen nyår så det var kul att få prata lite med henne idag!

Nu ska jag fortsatta att titta på förhäxad, kanske hinner skriva ett till inlägg senare :P


Mina favorit skor som jag köpte förra sommaren i stockholm med
Emilia.

11 juni 2010

Sitter hemma framför datorn hos mamma.
Ska snart gå till stan för att lämna in en film.
Idag har jag redan hunnit med att ducshat, gjort iordning mig och åkt och pantat farfars burkar två gånger. Jag och Johanna fick 190 kr var och imon blir det mer! Det var hur mycket burkar som helst och fler kommer det bli.

Halv sex åker jag hem till Älsklingen och då blir det mys! Tänkte överraska honom o hyra en film som vi kan se på i kväll.



10 juni 2010 SOMMARLOV!

Åhhh nu har jag äntligen sommarlov! Synd bara att det inte är fint väder idag för då får man ju den där extra känslan när man slutar. Men jag hoppas verkligen att det kommer att bli fint väder i sommar! Speciellt på helgerna för då är jag ledig, ska ju jobba ganska många veckor.

Chattar just nu med Jennifer. Hon är i turkiet med sin familj och de har så varmt att de bränner sig även om de smörjer in sig! Så härligt vill jag ha det, inte att jag bränner mig men att det ska vara sol och varmt så att man kan sola och bada hela dagarna långa!




Vi ses till hösten igen! (En del av min klass på Liseberg).

9 juni 2010

Har nästan precis kommit hem. Sitter och lyssnar på musik med Ella och Johanna. Vi gör ju annat men det är inte så speciella saker.
Snart kommer älsklingen till mig och då blir det mys!
Idag hade vi våran sista riktiga lektion i skolan. Vi började kvart i ett med drop in. Idag gick det faktiskt riktigt bra, fick en damklippning och en herrklippning. Siv, som min damklippning hette blev jätte nöjd, hon sa att ingen hade klippt henne så här bra, då blev jag jätte glad, sen den herren han var ganska så tyst av sig men han blev också nöjd! Så hittils känns den här dagen mycket lyckad!

Imon är det skolavslutning, först ska vi fika med klassen och sen blir det aulan. Och jag hoppas verkligen inte att det regnar idag för jag hade tänkt att ha lockar imon och då blir ju dom förstörda. Haha kanske lät lite töntig men det är faktiskt tråkigt när ens frusyr blir förstörd pga regnet :P


En bild från min 18 årsdag med mina tjejer!

GOD NATT

God natt alla söta! Ska gå och lägga mig nu men vi hörs imon!



Haha, hade tråkigt på svenskan idag så jag tog lite kort :P

Mina nya bikinis!



Den rosa är från Gina - 79-99 kr/st
Och den svarta är från Lindex -  129 kr/st

Svenska

Sitter och väntar på min käre vänn Sophia, hon håller på att skriva ett prov som jag redan har gjort färdigt så då passade jag på att gå in på datorn.
Nu är det bara naturkunskap kvar och det är gött! Räknade ut att jag kommer att vara hemma halv fyra ungefär, fan vad nice!
Då ska jag ju plocka färdigt i mitt rum och sentänkte jag att jag skulle lägga upp bilder på mina bikinis som jag köpte i söndags. Ni får ha det så bra så länge!!



 

 


YSTAD!

I sommar några dagar innan jag börjar jobba åker jag, pappa och Johanna till Ystad i några dagar på semester. Har hittat lite bilder och även lite fakta som jag gillade väldigt mkt. Det stod b.l.a att havet och stranden är intimt förknippat med Ystad. Stränderna är milslånga, sanden så fin att den tränger genom den mest välsittande skon. Åt vilket håll man än åker så finns det fina stränder att upptäcka. Åhh jag blev så glad när jag läste det för jag älskar havet och fina stränder!




Längtar tills jag kan gå barfota i sån här strand och bada i så blått hav.

8 juni 2010

God morgon!
Sitter i datasalen och passar på att lägga upp ett inlägg innan läraren kommer. Idag är det tisdag och då är det först samhäll, svenska, natur och sen idrott. På svenskan ska jag fortsätta att skriva ett prov som jag inte blev klar med igår och på de andra så är det typ bara utvärdering, film och betygsnack. Sen ska jag åka hem, plocka det sista i mitt rum, tvätta och sen kommer Älsklingen till mig, och om jag har tur så sover han över! Yippie!

Hittade några gamla bilder från i somras, Vill ha sommarlov nu!!





Senare den 7 juni 2010

Nu sitter jag vid datorn och väntar på att tvätten ska vara klar. Sen ska jag ta mig ett bad och sen ska jag äntligen gå och lägga mig!
Idag har jag faktiskt hunnit med mkt. Jag var i skolan hade prov på svenskan och sen betygsnack på hantverken sen fick vi gå. När jag kom till såsen så träffade jag söta Elvira, vi gick på stan lite, jag köpte en söt spargris och ett puder.
Sen färgade vi hennes hår (ljusa slingor) och sen har vi stor städat mitt rum! Vi har rensat, bärt ner till källaren och slängt massa skit! Det är sjukt hur mkt man samlar på sig! Tänk hur mkt skit jag kommer få sen när jag flyttar hemifrån och har en hel lägenhet som jag bara kan lägga massa grejer!? HaHA.




Gammal bild på mig och Emilia på nyår 2009-2010.

7 juni 2010

Hejhoppgummisnopp!
Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag nu, men det har varit så fint väder så när jag inte har varit i skolan så har jag varit ute. Tänkte bara lite snabbt berätta vad jag har haft för mig i veckan.
Måndag 31/5: Liseberg med klassen!
Tisdag 1/6: Branchdag i skolan.
Onsdag 2/6: Första drop in passet i klassen.
Torsdag 3/6: Sista praktik dagen :(. Det var tråkigt att det var sista gången, fick nästan tårar i ögonen när jag kramade om min handledare!
Fredag 4/6: Stressig dag i skolan; försöv mig, prov på försäljning & service och sen kundpass på hantverken, asså herregud, tack o lov att vi klarade av allt på hantverken för vi var 6 st och det var 9 kunder! På kvällen hyrde jag film med min Älskling!
Lördag 5/6: Vaknade bredvid min Älskling! Solade och badade på dagen och sen på kvällen gick jag Alexander och Ella till Gröneslätt och umgicks med massa!
Söndag 6/6: SVERIGES NATIONALDAG!! Var med ella på stan, köpte bikini, tänkte ladda upp bilder på dem imon (tisdag). Sen klippte, satte i löshår och färgade jag Sofias hår, det tog ca 4 timmar :O!

31 maj 2010

Idag var det svenska och sdan efter lunchen gick klassen till Liseberg. Det var skit kul! Hät kommer några bilder!











Den här härliga bilden får avsluta detta inlägg :)



RSS 2.0