HÅR TIPS: FÄRG

I måndags färgade jag ju mitt hår rött. Och sen åkte jag och Johanna och köpte en färgbomb. Dom finns i massa olika nyanser. Dom är väldigt bra till färgade hår som har en intensiv fär t.ex rött eller koppar. Den finns även nyanser som är till blonda hår om man vill få en kallare eller en varmare ton.

Gör så här:

1. Tvätta håret två gånger (det tycker jag är bäst, för då behöver du inte tvätta igen nästa dag)
2. Lägg i bomben som en inpackning, försök att det kommer i hela håret, låt verka i minst 3 min. Du kan även gå runt med den i håret en hel dag för att det ska bli intensivare. Denna färgbomb är även en inpackning och då får ju håret en stor kur om du har i den längre.
3. Efter tre minuter så sköljer du ur och sen kan du lägga i lite balsam för att stänga hårstrået. Sen är det bara att torka och platta hur mkt du vill.

Men tänk på att den går ut sen nästa gång du tvättar och du kan inte lägga i en bomb i ett ofärgat hår: bomben är till för att försträka färgen och att ge glans!






Det var den här som jag köpte till migg röda hår!

Kommentarer
Postat av: CELINE

Sv: Tack så mycket! Vad snygg du var i håret idag förresten :)

2010-10-31 @ 15:33:32
URL: http://cceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0